Web 2.0, Library 2.0 και Βιβλιοθηκονομική εκπαίδευση

Στην αναφορά KALIPER ορίστηκαν 6 τάσεις που διαμορφώνουν τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων βιβλιοθηκονομίας/επιστήμης της πληροφόρησης. Mια από αυτές ορίζει πως τα τμήματα αυξάνουν την επένδυσή τους πάνω σε θέματα τεχνολογίας ενώ σε μια άλλη πως παρέχουν διδασκαλία με διάφορους τρόπους παρέχοντας ευελιξία στους διδάσκοντες αλλά και διδασκομένους. Έτσι, πέρα από τις παραδοσιακή διδασκαλία της καταλογογράφησης, ευρετηρίασης ή ταξινόμησης για παράδειγμα, οι μελλοντικοί συνάδελφοι προετοιμάζονται και πάνω σε θέματα νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με τον χώρο μας.

Με τις ραγδαίες εξελίξεις στον παγκόσμιο Ιστό το ζήτημα που προκύπτει είναι πως μπορούν οι σχολές να τις ενσωματώσουν στα προγράμματα σπουδών τους. Και αν θέλετε να το συγκεκριμενοποιήσουμε με τα θέματα που πραγματευόμαστε: ποια στοιχεία του Web 2.0 θεωρούνται απαραίτητα για τους σπουδαστές βιβλιοθηκονόμους; Η διδασκαλία θα πρέπει να εστιαστεί στα εργαλεία ή στην κοινωνική διάσταση που υπάρχει πίσω από την χρήση τους, ή και στα 2 παραπάνω; Και σε ποιο βαθμό;

Αν σκεφτεί κανείς πως οι σπουδαστές μπορούν από μόνοι τους να ανακαλύψουν τα εργαλεία αυτά και να ασχοληθούν στον βαθμό που τους ενδιαφέρει το κάθε ένα, έτσι μπορεί κανείς να δώσει έμφαση κυρίως στην βιβλιοθηκονομική πλευρά του web 2.0 (Library 2.0) υποψιάζοντας τους μελλοντικούς συναδέλφους για τις δυνατότητες που μπορούν να υπάρξουν.

Από την πλευρά τους οι διδάσκοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία αυτά  και να δημιουργήσουν κοινούς και δυναμικούς ‘χώρους’ συνεργασίας και συζήτησης για τα μαθήματά τους και τις εργασίες τους. Το μέτρο ή η ισορροπία θα οριστεί από τους ίδιους τους καθηγητές και υπευθύνους των τμημάτων.

Κάτι που θα πρέπει να σκεφτούμε είναι πως αν δεν λάβει κάποιος αυτό που αποκαλείται παραδοσιακή βιβλιοθηκονομική εκπαίδευση πως θα μπορέσει να ερμηνεύσει και να βάλει σε ένα πλαίσιο κατανόησης  τις τεχνολογικές εξελίξεις που τόσο πια επηρεάζουν τον χώρο μας?

Ενημερωθείτε για τις εξελίξεις σε άλλες σχολές στο εξωτερικό από τα ακόλουθα άρθρα:

Web 2.0 in U.S. LIS Schools: Are They Missing the Boat?

Towards Curriculum 2.0: library / information education for a Web 2.0 world

Library Education 2.0: Shaping the librarian of the future

Library 2.0, Libraries and Library School

What They Should Teach in Library School

Library School not Web 2.0 enough?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: