Παιχνίδια στις βιβλιοθήκες

Η αυξανόμενη υιοθέτηση των παιχνιδιών στις βιβλιοθήκες αποτελεί ένα θέμα που προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις. Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι τα παιχνίδια στις βιβλιοθήκες αποτελεί το καινούργιο hype. Άλλοι προβληματίζονται για το κατά πόσον οι βιβλιοθήκες πρέπει να ενσωματώσουν τέτοιου είδους υπηρεσίες. Άλλοι πάλι αναρωτιούνται : είναι οι βιβλιοθήκες τόσο απελπισμένες για να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών τους που καταφεύγουν σε οποιοδήποτε μέσο διασκέδασης προκειμένου να τους προσελκύσουν;

Θυμηθείτε όσοι από εμάς πηγαίναμε στις παιδικές βιβλιοθήκες τι παιχνίδια είχαμε στην διάθεσή μας; Τότε είχαμε επιτραπέζια. Απλά τώρα άλλαξε το μέσον. Αρκετά παιχνίδια είναι ηλεκτρονικά.  Πράγμα που οδηγεί στην παρανόηση ότι τα παιχνίδια στις βιβλιοθήκες είναι καινούργια επινόηση.

Οι βιβλιοθήκες στις μέρες μας έχουν την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν την θέση τους  στον κόσμο του παιχνιδιού με τους χρήστες (που δεν είναι απαραίτητο να είναι ανήλικες) να συμμετέχουν και να αναπτύσσουν τις ικανότητες τους στην αναζήτηση πληροφοριών και κριτική σκέψη σαν μέρος του παιχνιδιού.

Όπως οι Hawkins και Brynko  σημειώνουν ‘τα βιντεοπαιχνίδια δεν θα πρέπει να τα βλέπουμε μόνο υπο το πρίσμα του παιχνίδιού, αλλά από το πώς οι χρήστες χρησιμοποιούν το περιεχόμενό τους. Ερευνώντας το παράδειγμά τους, μπορούμε να κατανοήσουμε πως ο σύγχρονος κόσμος αντιλαμβάνεται και αποδέχεται την πληροφορία.’

Τα παιχνίδια είναι μια δραστηριότητα, ένα μέσο, μια μέθοδος και ακόμη τρόπος ζωής για εκατομμύρια ανθρώπους. Αλλά για τους περισσότερους από αυτούς είναι ένα μόνο μέσο μεταξύ άλλων που συμπεριλαμβάνει συνολικά τους τρόπους που μαθαίνουν και επικοινωνούν μέσα στον κόσμο.

Ως ένα τέτοιο μέσο, οι βιβλιοθήκες θα πρέπει να προσεγγίσουν τα παιχνίδια σαν ένα εργαλείο μάθησης και επαγωγικής εκπαίδευσης, που οι μεθόδοι και τα εργαλεία του μπορούν να γίνουν πολύ χρήσιμα όταν συνδυάζονται με άλλες τεχνικές διδασκαλίας και αρχές μάθησης.

Σημείωση: ενα σχετικό άρθρο θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας και έχει τον τίτλο «Ο εικονικός κόσμος ‘Second Life’ και η χρήση του στην εκπαίδευση και τις βιβλιοθήκες.»

Πήγες που χρησιμοποιήθηκαν:

Courtney, Nancy, ed. Library 2.0 and beyond: innovative technologies and tomorrow’s user. Westport, CT: Libraries Unlimited, 2007.

Hawkins, Donald T. and Barbara Brynko. «Gaming: the next hot technology for libraries?» Information Today 23.6 (2006).

Nicholson, Scott. Reframing Gaming. American Libraries 39.7 (2008): 50-51.

Προτεινόμενα παιχνίδια

The information literacy game, University of North Carolina, Greensboro

Quia

Προτεινόμενες πηγές

From Gamestudies to Bibliographic Gaming: libraries tap into the video game culture

Gaming and Library updates: broadening the intersections at Library Technology reports ALA

Promoting Gaming Programs in Libraries

Games in Libraries

Gaming in Academic Libraries

Gamers…in the Library!?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: